torsdag den 3. februar 2011

VAGTELÆG :)





8 kommentarer:

Diana`s sagde ...

hej iben hvor er i dog kreative hos jer dejlige billeder ..og sikke et skønt indlæg du havde sidst.flotte kranse,,jeg binder også kranse pt,det kan jeg jo sidde med ..:0)syntes det er en vild fed ide ,det med at du har klippet roserne ud af det stof du købte..den ide kan jeg virkelig bruge..har flere gange tænkt at det var sådan nogle søde små blonde stykker du har i dine dekorationer,,er de også klippet ud??
snart godnat hilsner herfra...diana

Iben Riis sagde ...

Hej Diana :)

Den blonde du tænker på er fra STOF & STIL, ca. 4 cm i bredden, der er faktisk utrolig lidt blonde på markedet, taget i betragtning af, at bladene er fyldt med blonder !
Stoffet med blomsterne er også fra STOF & STIL, findes i sort, hvid og den creme, som jeg købte.

Godnat hilsner til dig

Iben

Tante Tulle/ Anette sagde ...

Åååååh Iben, NU er det da forår... vagtelæg, yummi! At se din blog her giver mig jo endnu mere blod på tanden, jeg VIL altså ha´min egen butik... Det skal jeg så lige overbevise banken om også!!!
Hav en dejlig weekend;-)

TANTE GRØN sagde ...

Iben, hvor får du det fra, søde? Hvor kommer al den kreativitet fra?:o) Du må jo ha` et idè-mylder i dit kønne hovede hele tiden? Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan du bliver inspireret til alle disse smukke kreationer? Det er jo meget forskelligt fra person til person, hvordan man bliver inspireret:o)

Det er nok ved at blive trivielt at høre på, men igen igen igen igen må jeg sige, at det er vidunderlige ting, du viser. Redeopsatsen og de redeformede deko`er er bare SÅ skønne:o) Du har virkelig en kunstnerisk åre. Sammen med Jane Nørgård, Else Marie Andersen og Erik Buch er du en af landets dygtigste blomsterdekoratører. Og der findes ikke den blomsterbutik, jeg ikke har været inde og ose i, tro mig:o)Jeg ELSKER blomsterbutikker.

Har du mon dyrket det med blomster lige siden du var en lille bitte Iberis-pige? Det må da nærmest være et "kald" for dig, det med blomsterbinderiet:o)

Hav en rigtig dejlig weekend og hils omkring dig:o)

De kærligste hilsner og de varmeste tanker

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Uha den mos-rede agtige ting med de lange, ranglede blomsterstænger, den kan jeg sgi' godt li'......og det nederste fad med lysglas, vagtelæg og kviste.... den ku' jeg godt finde på at lade mig temmelig meget inspireret af.... bliver du så vred?

Iben Riis sagde ...

Anette, det er bare med at klø på, når du føler det så stærkt, så skal det også lykkes for dig :)

TANTE GRØN......du sku´lige vide :) :) :)
Det kører heeele tiden, det er en livstil, du ved nok :)
Det er noget jeg bruger mange tanker på, hvordan vi kan blive ved med at forny os, samtidig med at være hvores stil tro.
De ting vi laver, bliver lavet med sjælen.
Og det der inspirerer mig kan være meget forskelligt, en hæk, en sko, en kjole, et smykke eller illustrationer bla. fra Mette Boesgaard, der tegner til bla. modebladet ´Elle`
Jeg ved ikke hvad det er der gør det, men der sker bare noget !
Jeg er vokset op på en gård med en rigtig landbohave, mange skønne oplevelser.
Noget jeg stræber efter er, at opnå den evne min Mor havde, med at kunne skabe lethed, det var hun bare en´knag til, ganske ubevidst...sjælen:
Men tusind tak, det gør mig RIGTIG GLAD og inspirere mig endnu mere :)

Iben Riis sagde ...

Ha ha ha Sussi, nej jeg bliver ikke vred, det er skønt at jeg kan inspirere, du lover at der kommer billeder af det på din blog ? :)

TANTE GRØN sagde ...

Kære Iben,

mange tak fordi du gav dig tid til at svare:o) Jeg havde også en fornemmelse af, at du lader dig inspirerer af bl.a modeverdenen og det er jo virkelig nytænkende indenfor blomsterfaget:o) Og meget meget skønt! Den lethed, som du elskede hos din mor, den har du tiværtifald arvet efter hende, Iben:o) Og man kan også tydeligt se og mærke, at din skabertrang er en livsstil og en passion mere end "blot" et arbejde.

Thihi...jeg kunne godt tænke mig at sidde inde i din kreative hjernehalvdel en dag, og se alt hvad der kører rundt derinde...:o) :o) :o)Måske ville jeg blive helt rundtosset med alle de ideer, der flyver rundt i en konstant strøm derinde?:o)

Diana laver kranse og Sussi skal til at lave reder. Der bliver sandelig spændende deko-billeder at finde på deres blogs også, i den kommende tid, ikke?

Knus fra deko-freaken