lørdag den 26. februar 2011

Lille luksus i hverdagen :)


Pæoner

nu ?!

Ja, blomster kommer fra mange forskellige lande, jeg kan se ved de Australske bloggere, at da vi var ved at "gå" ind vintermåneden, der var de igang med forår.

Men dem vi fik i forretningen idag, ved jeg faktisk ikke rigtig hvor kommer fra !

Og for dælen, hvor er vi heldige, at vi har den mulighed for at købe skønhed på denne tid af året.

Nogen gange kan jeg ikke lade være med lige at stoppe op, og tænke tanken, at vi tar´det som en´selvfølge, at vi kan få alle disse skønne sager.
Men tænk engang, hvor meget arbejde det har været med fra den er blevet sået til at den kan høstes, pakkes, transporteres ( af flere omgange ) div. aktioner( Holland)og videre igen...blomsterhandleren køber ved grossisten...hjem og derefter ordnes, så det står klar i butikken, skønne og friske varer:)

Jeg syntes helt ærligt at vi er smadder heldige :)

Nu er jeg personligt ikke den store indendørsplantefan !! :) kan godt lide lidt specielle planter hist og her, men jeg elsker at have lidt lækkert afskåren stående.

En lille luksus i hverdagen :)











9 kommentarer:

staudecafeen sagde ...

Jamen de er også gudeskønne:) Pæoner kan man ikke få nok af Anne Gine

Loppe sagde ...

Er du vimmer mand... jeg bli´r svimmel... lyserøde pæoner er mine 'all time favourites'..

Jeg har fødselsdag 17. juni, og plejer at drøne rundt og sikre mig pæoner til min fødselsdag...

Tænk sig, at du har dem i februar !!! WAUW...

Madam Bæk sagde ...

Kære Iben.

Nu må du altså stoppe - jeg er ved at drukne i mundvand :-0 Jeg skal være glad for at bo ovre på øen ellers havde jeg været meget fattig, men alle de skønne kreationer du laver :-)

Tante Tulle/ Anette sagde ...

Eeeeelsker pæoner! men tillader mig at være en smule på tværs, for synes egentlig hver blomst burde have lov til at have sin tid. Nu kan man jo skaffe stort set alt hele året rundt, og det føler jeg er lidt kunstigt... men åh, de er skønne!
-Og jeg er med på at være ranunkel-nørd med dig.. ;-)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Me like!

Iben Riis sagde ...

Ej hvor sjovt Loppe, jeg har også fødselsdag d. 17 juni, jeg kender ikke andre der har det ...MEN DET GØR JEG NU :)

Tusind tak Madam Bæk, smadder sødt af dig :)

Tante Tulle jeg vil delvist give dig ret :)
De har egentlig været fremme et ganske pænt stykke tid... men nu syntes jeg at det var " lovligt " Jeg elsker også når der er højsæson af dem, men lige nu, nyder jeg den bare rigtig meget som dekoration :)

...og Tante Tulle.... ranunkler kan vi ikke få for meget af ...vel :) :) :)

Diana`s sagde ...

hej iben...pæoner det er bare total candy floss..eeelsker dem ,som blomsterhandler kan jeg jo også glæde mig over alle de varer som ikke er sæson men hvor det alligevel er muligt at handle dem ,men jeg kan sagtens tilslutte mig tante tulle og minde mig selv om at nogle ting til sin tid...jeg tænker bare på når de første tulipaner viser sig længe inden jul,og jeg prøver at undgå dem fordi de for mig mest er en forårs varer ,ja så vupti så er de pludselig i butikken inden jeg får mig set omkring :0) skønne billeder ,rent nam nam

Birgitte sagde ...

Ellllskkkeeerr Pæoner og kan slet ikke vente med at se om jeg kan få nogle ved næste besøg på Grønttorvet. :-)
Ha´en dejlig uge
Knus Birgitte

Loppe sagde ...

Iiiiiiiih altså Iiiiih-ben...
Tænk sig - Vi har fødselsdag samme dag !!!

Hyggeligt !!!

Knus
Loppe