lørdag den 5. februar 2011

Vinterbuket







8 kommentarer:

TANTE GRØN sagde ...

Kære Iben:o)

Så er det tid til mit faste aftenritual: At kigge ind til dig, og se, hvad du har fundet på af herligheder idag. Underskøn vinterbuket:o) Har du mon et blomsterbindertrick til, hvordan man kan få en hellerborus (julerose/påskeklokke) til at holde sig? Jeg har forsøgt alt, men er kommet til det resultat, at jeg ikke plukker dem til buketter førend de har sat frøstande i haven. Så bliver de pergamentagtige/læderagtige og kan fint holde sig i vase i en uge. De mørke er helt forrygende sammen med mørke Queen of Night tulipaner.
Det er altså en meget meget heldig person, den der er blevet ejer af denne helt uimodståelige buket.

Ham jeg deler avis med, er jo fuldstændig besat af helleborus og han er ved at planlægge en endagstur til Sjælland i vinterferien, for at besøge helleborus-gartneriet "Spiren". Og så kommer vi jo liiiiige forbi Frk. Iberis, såh....:o) :o) Jeg tror ikke bilen vil fortsætte til Sjælland, før den har gjort et pitstop i Middelfart:o)

Iben, har du set et spændende blogindlæg, der er på Claus Dalbys blogliste? "Mosters tr"adgård" der viser de mest forrygende blomsterhatte?

Weekendhilsner og kærlige tanker

Anonym sagde ...

Hej Iben!
Du laver bare de smukkeste ting. Jeg nyder hver dag at kikke på din side. Dejligt at have sådan en blomstersøster. Knus og god weekend Marianne

Loppe sagde ...

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt vild med din vinterbuket !!!

Fantastisk!

Helleborus er min yndlings-vinterblomst... Havde bl.a Helleborus Niger i min brudebuket
(bryllupsdag 21.dec.)

I det hele taget en skøn blog - men ekstra fin i dag !!!

Begejstret knus
fra
Loppe

Isabelle sagde ...

I visit your blog everyday. So inspiring ! Thank you for sharing.
Greetings from Belgium !

Madam Bæk sagde ...

Kære Iben.

det er en fornøjelse, at kigge ind på din blog, for du laver simpelthen bare de smukkeste kreationer og buketter, som alle meget gerne måtte stå i mit hjem;-)

Ha' en dejlig blomsterrig søndag.

Iben Riis sagde ...

Hej TANTE GRØN :)

Et fif jeg har til Hellerborus( i snit ) er at skære et snit i stænglen, på langs af stænglen, ca 5 cm. ca. midt på stænglen, selvfølgelig der hvor den er i vandet.
Et andet råd som jeg også har hørt er, at ridse 4 steder ned af stænglen :)
Åhhha....´Spiren`ejj hvor spændende og ihhh hvor jeg glæder mig til at I kigger forbi, hvordan er det med vinterferie! er det om 14 dage ?
Og ja, jeg var lige inde og kigge på hattene, de var sjove :)

Blomstersøster Marianne :) Tusind tak for din hilsen, og forøvrigt tak for kage forleden :) :) SKØNT

Loppe, der er bare så mange skønne farver i Helleborus ik` ! det må bare ha´været så flot i din brudebuket

Tusind tak Madam bæk, et super skønt kompliment :) :)

TANTE GRØN sagde ...

Søde Iben,

tusind tusind tak for blomsterbinder-rådet med at skære de snit i helleborusstænglen. Det skal jeg snart have afprøvet. For der findes næppe en blomst kønnere i buketter på denne årstid end helleborus, vel?:o)

Iben, jeg håber du er at finde i butikken nu allerede på førstkommende torsdag, for det bliver vist den dag vi drager på helleborus-ekspedition til Sjælland, med PITSTOP i Middelfart:o) Bilen nægter simpelthen at køre udenom Middelfart:o)

Uha, det bliver noget farligt noget, at slippe ham helleborus-nørden løs i "Spiren". Næsten ligeså farligt som at slippe mig løs i Frk. Iberis:o).....men også kun næsten:o)

Mange stormfulde regnvejrsknus

Iben Riis sagde ...

TANTE GRØN, jeg glllllllææder mig til at I kommer, skønt skønt, jeg skal bestemt være her :) :) :)

Knus
Iben