fredag den 28. januar 2011

Skål lavet af grene










7 kommentarer:

TANTE GRØN sagde ...

Hej søde:o)

Igår fik vi klippet en hel forskrækkelig masse klematisser ned ude i haven. Og alt afklippet blev gemt i drivhuset. Jeg tænkte, at det må der da kunne laves et eller andet spændende ud af. Det er jo nogle dejlige bløde og føjelige grene, så måske jeg skulle vove mig ud i forsøget med at lave en grenskål. Jeg kan ikke rigtig se, om du har sat en rigtig skål i bunden Iben, evt til friske ´blomster? Eller måske er det bare et synsbedrag p.g.a lyset? Jeg kender jo ikke teknikken, så jeg må jo bare forsøge mig frem.

Jeg har også tænkt på at jeg kunne lave nogle forårsreder ud af "affaldet". Hvis der er nogen, der ligger inde med nogle gode ideer, til noget rustikt, tager jeg imod gode tip og fif med kyshånd.

Gad vide, hvad du skal have pyntet skålen med Iben? Den er superskøn:o)

IBEN ER GUD:o)

Hav en rigtig dejlig og kreativ weekend, min pige:o) Sender dig mange varme tanker...

Iben Riis sagde ...

Hmmmm, klematisgrene er bare helt fantastiske :)
Skålen er kun lavet af grene, skelletblade og der er en lille kop med hjerteranke.
Til på Torsdag ( hvores arrangement) skal den pyntes med lidt løgsager :)
Mange varme tanker tilbage til dig TANTE GRØN, rigtig god weekend :)

Lisbeth sagde ...

Det er så fint med reder på denne tid af året og toppet med løgækster er bare så sødt. Jeg er vild med dine her fordi de er så lette og luftige:)
Tante Grøn hvis du ikke har brændt luletræet kan du klippe toppen af træet 3 etager nede og så lave 3 reder omkring grenene af dine klematisranker, evt. birkegrene og efeu. Nederste er størst og øverste mindst . Sæt toppen i ler i en potte og fyld rederne med mos (som i Ibens reder forleden) og evt stedmoder/hornvioler/løgplanter i alle reder.
Okay nu har jeg lyst til selv at lave den såeh:))))))

Lisbeth sagde ...

Løgægster= løgvækster

Iben Riis sagde ...

Hi hi Lisbeth ´løgægster` jeg kan se at I også har noget så spændende som ´luletrær`,, er det egnsbestemt :) :) :)God weekend :)

Ina sagde ...

God idé med reder af klematisgrene. Jeg har også et par stykker, som jeg skal se at få klippet ned. Det kunne blive til lidt nyt ved hoveddøren istedet for grangrenene ;-)

TANTE GRØN sagde ...

Kære Iben og Lisbeth:o)

Tusind tak til I to skønne blomsterpiger for en masse gode fif og inspiration. Jeg NYDER ubeskriveligt meget, at være i et forum, hvor jeg kan føle mig dejligt hjemme, sammen med nogle dejlige mennesker, der har samme passion som mig:o) Ja, nu skal vi dælme have gang i nogle reder og noget forårspynt.

Jeg synses, som Lisbeth, at din skål er ekstrem elegant Iben, fordi den er så let og luftig. Det er en svær kunst at lave efter, men jeg vil sgi gøre et amatør-forsøg:o)

Knus