mandag den 4. juli 2011

Hvad inspirerer......?








Som jeg fortalte igår, så købte jeg nogle skønne stauder ved Staudefeen :)

Bla. en lyserød brudeslør, der skal være med til at danne det nye bed .


Som flere af Jer skrev i det forrige indlæg, så får jeg også rigtig meget inspiration af blade.....

Det nederst på billedet er det ikke lige farverne, men fornemmelsen af transparenthed som jeg gerne vil ha´arbejdet ind i bedet.


Bedet skal bestå af kun sart rosa blomster, jeg vil PRØVE få den samme fornemmelse, som jeg får fra dette billede.


Men hvor kommer haveglæden fra ...?

Et spørgsmål som jeg tænkte meget over idag.

Jeg er stadig en novice inden for have...har MEGET at lære endnu ( men det bliver man vel heller aldrig færdig med :)

Som jeg har fortalt før, så er jeg vokset op på en gård med en stor landbohave, hvor Mormor og Morfar kom om Søndagen, og så skulle de ALTID ud og se have ( havevandring )
Som barn forstod man ikke en brik af hvad det skulle gøre godt for........

MEN DET FORSTÅR JEG NU :)

Hen af vejen kommer der så mange ....aha oplevelser :)

Og når man sådan kigger de gamle fotoalbums, så er der rigtig mange havebilleder.....

Søde fletninger søs :) :) :)

3 kommentarer:

Tante Tulle/ Anette sagde ...

Det bliver spændende at se det lyserøde bed. Er ikke i tvivl om, at det nok skal blive flot, for måske er du have-novice, men det med sammensætninger af farve, form, tekstur osv. har du jo styr på!
Jeg drømmer stadig om de rustne væg-lanterner, du har i gårdhaven... de er bare skønne. Må på jagt i gemmerne.

Mettes Have sagde ...

Sikke nogle billeder, sikke nogle buketter ja sikke nogle det hele. Hvor er du bare dygtig. Det hele er bare så flot. Jeg vil glæde mig til at følge dit nye bed.
Ha en fortsat god dag.
Mange hilsner Mette

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Inspiration, jamen den henter jeg da hos dig Iben :-D