lørdag den 9. april 2011

Lige nu......






6 kommentarer:

Diana`s sagde ...

hej iben..hvor ser der spændende ud dine afskårne blomster..Er det blå scilla der er på billed nr 2 ? den syntes jeg ikke jeg er stødt på..og det sidste billede er der en rødlig blomst ,hvad er det for en`?det ser rigtig sommerligt ud,,og det passer jo godt til det vejr vi har i dag..god lørdag til dig...Diana

Iben sagde ...

Hej Diana :)

Ja, det er en Scilla og den hedder Peruvia

Og den anden er en Scilla, den plejer jeg også at så i haven....meget nem :)
Men den fik vi idag i bourdux, lyslilla og den lidt rødlige.
Rigtig skøn lørdag aften til dig :)
Iben

Elfepigen sagde ...

Hvor skønne billeder;) dejligt arbejde du har ;)

Knus og kram herfra

Diana`s sagde ...

hej igen iben..ja jeg skal åbentbart ha`det ind med skeer smil ,men er det den samme blomst vi taler om? jeg mener den som står ved siden af den blå scabiose,den rødlige med det runde hovede,er det en scilla ? blev lidt forvirret over selve dens form..ja du tænker måske dit..men jeg syntes den er vild flot og vil da enormt gerne ha sådan en i haven,så ville lige være sikker på at vi talte om den samme blomst,jeg troede at scilla kun var aflang i dens form..puh vrøvler måske lidt ,har været tidlig oppe..:0)..:0)håber du kan klare et svar mere..takker herfra

TANTE GRØN sagde ...

Iben, dit smukke udvalg af afskårne blomster minder mig allermest om en rigtig skøn og frodig engelsk cottagehave. Det, at du bruger så mange have-agtige blomster i dine binderier, er noget af det, der gør dem så unikke og i mine øjne......stærkt eftertragtede:o) Jeg har det ikke så godt med hårdtpumpede, svulstige og blomster-bodybuilderagtige gerbera, liljer etc i en buket. Ihvertfald ikke, hvis de ikke er garneret med noget løst og uhøjtideligt. Dit valg af afskårne er rigtige "haveblomster"...lidt vilde i det, "naturlige", uhøjtidelige, lette, svævende, vævende, dansende og meget meget smukke. Ai lajk it såw motch. Hurra for dig Iben. Jeg bøjer mig dybt i støvet for dig, og kysser den jord du går på. Flere Ibener i denne verden, tak:o)

Årl maj låv, maj swit gørl

Iben sagde ...

Hej Diana, den runde røde er en Scabiosa :)
Go´Søndag :) :)