torsdag den 7. april 2011

Digitalis, krum hale ...og hårpynt :)


Jeg kan ikke undgå at få sommer abstinenser, når jeg ser Digitalis, de råber langt væk af sommer :)


Ja, der sneg Emma sig lige med i billedet med hendes krumme hale... det bliver " værrer og værrer "
og når det rigtig " kører for hende " så ligner det en rigtig grisehale :) :) :)




Som jeg skrev i går, så vil jeg over en tid vise forskellige slags hårpynt
noget lidt mere avangarte....staves det sådan ?:)
men også noget der kan bruges til fest, en tur i byen, bryllup o.s.v.

Jeg syntes det er fantastisk, når man gør lige det ekstra, hvorfor ikke ?



okay okay, den er måske lidt stor, men jeg kunne nu altså godt selv finde på at have sådan en på til en fest........om ikke andet så er der da et samtaleemne...ik´

Den kan selvfølgelig også laves mindre :)
Her er der brugt 4 forskellige roser, der så er syet sammen.




9 kommentarer:

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Fint med en glad hale... er det ikke en god ting?

Iben sagde ...

Jo Sussi, det er rigtig fint...man er IKKE i tvivl om hun er glad :) :) :)

Madam Bæk sagde ...

For mig er blomster og hunde sammen en lækker kombination - hvis de kan lade blomsterne være ;-D

Ha' en dejlig aften til dig og Emma.

Iben sagde ...

Hej Madam Bæk, Emma er rigtig god til at lade blomsterne være.....men vagtelægene, det er en anden sag :) :)

TANTE GRØN sagde ...

Hej Emma og Iben:o)

Åh, jeg elsker digitalis:o) Jeg har drysset digitalisfrø allevegne i haven og tror, der kommer mindst 100 i blomst iår. Din syede rose er da for lækker. Og sikken dejlig farvekombination. Det er altså genialt det med, at sy fire roser sammen.....meeeen, det er vist ikke en nem opgave, medmindre man hedder Iben:o) Hvem ville ikke gerne bære sådan een et hårsmykke til en festlig anledning:o)

Det lyserøde æg med blondemavebælte og pyntering er lige til at spise. Iben, faktisk er mange af dine kreationer meget avantgarde-agtige. Lige det ord, jeg tit har manglet for at beskrive nogle af dine ting.

Kære Emma:o) Jeg kan godt forstå, at du også vil med på billederne, for du er jo også en rigtig smuk blomst. Din hale ser glad ud:o) Ja, vagtelæg er altså rigtig rigtig godt. Det synes min p.t adfærdsvanskelige kat "Findus" også, så jeg har opgivet vagtelæg for iår. Han blander sig i alt, hvad der har med blomster og dekoer at gøre, det nysgerrige lille bæst:o)

Mange vov-ede hilsner til jer to skønne tøser

Iben sagde ...

Uha TANTE GRØN, det bliver såå skønt, rigtig mange Digitalis,hhmmmmmm :)

Ham Findus lyder som en rigtig balademager, han sætter sikkert en ære i at skille det ad :)
Katten Uffe, ser lidt pudsig ud lige nu, da han er ved at tabe hans kollosale vinterpels :)

Lisbeth sagde ...

Jeg drømmer mere og mere om at vinde i lotto og købe min egen blomsterbutik - ved ikke hvordan det skal gå da jeg ikke er godt til buketter, men altså gid jeg kunne gå i blandt så skøn en samling blomster som på de øverste billeder. De digitalis er helt vildt skønne og jeg ville ønske at der kom mindst 100 i blomst hos mig også, men det må vente tror jeg for i år kommer der nok kun 25 , men de får alle lov at sprede frø.
Fint fint æg og fantastisk hårpynt:0)8

Lisbeth sagde ...

Mener - jeg kan ikke binde buketter............... Øv

Loppe sagde ...

Super hårpynt

Jeg har da blomster i håret om sommeren...

Syn´s det er hyg´li´t og sommerligt

Knus til dig og dine to tro følgere