tirsdag den 28. december 2010

Har idag.....

været igang med at arbejde i div. løgplanter, knallerter :), afskårne blomster i friske farver.
Jeg bliver aldrig rigtig træt af julen, måske fordi der er flere " strenge at spille på " og jeg får måske også en anelse glimmer abstinenser :)
Men idag har vi fastsat en´ dato for hvornår vi har tema dag, Torsdag d. 03 februar holder vi en tema dag der hedder ` vinterdage´,så når nytåret er vel overstået begynder vi at arbejde på det.

Herfra skal der lyde et HØJT HURRA for TANTE GRØN, for hun har fødselsdag idag :) :)
TILLYKKE TILLYKKE :)












5 kommentarer:

Lisbeth sagde ...

Jeg kan godt forestille mig at det er lidt svært at slippe juleglimmeren og det gør jo ikke noget i nytårsdekorationerne - de er virkelig skønne og fuglene passer også perfekt her:0) Og heldigvis går hyacinterne også stadigvæk! jeg holder julepynten et par dage endnu og alligevel gippede det i mig da jeg så de grønne grene -vi går igen mod lysere tider, skønt, skønt!! Tak for din søde hilsen, den gjorde mig ret glad:)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Dejlig roser og hyacinter. Jeg så den blomsterpyntede Tante Grøn på Claus Dalby's blog, og tillykke til dig, det var mægtig flot.

TANTE GRØN sagde ...

Kære Iben,

Mange mange tusind tak for lykønskningen her på din blog. Den gjorde mig meget glad. Men generelt gør du mig jo altid glad, Iben:o)

Sikke nogle søde og feminine nytårsdekorationer du har fremtryllet sammen med dine dygtige piger.
Jeg har aldrig stødt på begrebet "Feminint blomsterbinderi" før, men i dit blomsterunivers er tingene ekstremt feminine. I LOVE IT!

Jeg har også nogle gange lidt svært ved at bære julen ud, fordi jeg synes der bliver så tomt, sjæleforladt og stemningsløst i huset bagefter. Men så er det bare med at få fat i nogle skønne tulipanbuketter, løgvækster etc og påbegynde drivning af grene etc, så man kan mærke at foråret trods alt er på vej. Efter vinter kommer vår. Og kan man "snyde" sin egen psyke til at tro, at foråret er nærmere end det rent faktisk er, ved hjælp af forårsbebudende blomster og grene i stuerne, så føles den lange januar ikke helt så lang.

Ligesom Lisbeth følte jeg også, at det helt gippede i mig, ved synet af de lysegrønne birkegrene. Skal vist snart have plukket mig nogle grene til drivning.

Knus, hilsner og tanker fra mig til dig

Staudecafeen sagde ...

Rigtig dejlige billeder, glæder mig til forårsløgene kommer rigtigt frem.

Madam Bæk sagde ...

Jeg har netop tilføjet mig som fast læser af din blog. En af grundene er dine helt igennem uimodstående og skønne billeder. Glæder mig til at nærlæse din blog.

Mange hilsner og godt nytår.