torsdag den 19. januar 2012

Vibeæg.............


En lille pudsighed idag, da jeg var ude og handle blomster, havde grossisten fået ´Iberis´ hjem i afskårene ......


I morgen kommer der billeder af noget..... hvor jeg er inspireret af et tørklæde, som jeg fik i julegave.......


Udstilling på TRAPHOLT

Icon dressed/ body wrappinc

v. Annette Meyers

Kjoler i papir og emballage.

Hun har haft store udstillinger i udlandet, men aldrig i Danmark.
14 mode-  ikoniske kvindedragter i papir påtrykt Flora Danica
og 60 jakkesæt i plastemballage fra 3 kontinenter

Udstillingen åbner d. 25 januar kl. 18.00 fernisering og kan ses frem til d. 6 januar 2013.

En udstilling som jeg helt bestemt skal ind og se, jeg tror at det vil være meeeget inspirerende.




6 kommentarer:

Klokkeblomst sagde ...

Ej hvor det lyder spændende med den udstilling, lige noget for mig. Hvor ligger det der Trapholt?
hedder den "iberis" den lille hvide blomst?
Hilsen Nina

Iben sagde ...

Hejsa Nina

Trapholt ligger ved Kolding.

:) Ja, blomsten hedder Iberis, den er faktisk meget almindelig, ser den tit i stengærder m.m. bla. også i blå/ lilla farver.
Den er årsag til at min forretning hedder ´Frk. Iberis´ det var min mor der kom på det, fordi at hun vidste, at der var en blomst der hed det....og så hedder jeg jo Iben Riis........jamen altså :) :)

Hanne i haven sagde ...

Så det er derfor, din forretning hedder Iberis. Hvor er det en smart sammensætning af ord.
Jeg har også Iberis i haven, både sempervirens og sommerblomsten, og de er så søde de små sløjfeblomster :-) Men jeg har aldrig set dem som afskårne.

idehaven sagde ...

Vibeæg er så dejlige. Har sat mange i haven her de senere år, hvor de ikke er så dyre mere.

Og damen i dresset!
Det ligner utroligt meget et sæt min afdøde mor bar da jeg var barn.
Godt at mindes.

Hilsener fra Helga

Klokkeblomst sagde ...

Jamen altså... det er jo ordspil uden lige:-) Kender godt blomsten, men vidste ikke den hed Iberis... meget fint:-)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Godt du "har" din egen blomst, det manglede også bare... den er da osse fin....meeeen den skulle nu helst have lignet en ranunkel, hvis jeg skulle bestemme..... nå, det kan vel stadigvæk nå at blive til noget :D