lørdag den 2. juni 2012

Hvad er det der holder os tilbage ? ......


...har jeg gået og grublet over de sidste par dage ...eller, det er sådan set ikke noget nyt ... men skal det for altid blive sådan !!

Det jeg snakker om er, at det kan være svært, at ændre på noget, som man ikke plejer ...

Blomster i håret ell. for den sags skyld smykker af blomster  ..
Det behøves overhovedet ikke at være en dyr invistering, men lige det ekstra der gør, at man gør noget nyt og spændende ..

Og NÅR man så gør det, så skal det gøres med overbevisning ..

´You have to own it´

som man siger :) syntes du at det er super dejligt, så lyser det langt væk at det ER det.





I den forbindelse blev jeg simpelthen nødtil at vise Jer dette billede fra en artikel fra det danske blad ´Elle´
Der står bla. nede i den lille rubrik:

IRIS APFEL

90- årige tidligere tekstilfirma ejer og indretningsdesigner for bla. Det hvide hus.
Og har netop været kampagnemodel og muse for makeupfirmaet Mac.




Nogen syntes måske at det er skørt, men jeg må sige at jeg elsker det, jeg syntes at det er skønt med dem der tør tænke uden for kassen :) der er ikke noget der bremser dem, men hvis DE syntes at det er fedt ...
Og jo, jeg kan godt selv høre, at jeg selv skriver dem og de, men jeg har tænkt mig at blive bedre til at gøre som jeg har lyst til, og ikke tænke på hvad andre syntes ...
Det er livet altså for kort til...

BASTA :) :) :)

...... naturligvis er der nogle der kan bære visse ting frem for andre :) ..for I får mig nok ikke at se med de briller..
Det ville JEG ikke kunne gøre overbevisende :) :) :)

Men jeg tror nok I ved hvor jeg vil hen med denne "tale"

Denne sommer skal jeg til bryllup, og der skal jeg have et form for blomstersmykke på, ikke noget stort og voldsomt, nej, en´ lille detalje som ethvert andet smykke.
Der skal eksperimenteres lidt i morgen .. så der vender jeg tilbage .

Dejlig Lørdag aften :)

7 kommentarer:

Zep sagde ...

Er da helt ked af, at jeg nok ikke når at se det imorgen, før jeg rejser. Din hårpynt forleden fristede mig virkelig meget! Ikke at tanken er mig fremmed, for jeg har indimellem forestillet mig selv med blomstersmykning i håret. Jeg er bare ikke kommet igang med at finde ud af, hvordan, jeg skal greje den... Jeg har lavet et par brystbuketter til brudgomme og tankerne har cirklet om dem. Også i "Tasha Tudor's Have" bogen, hvor hun laver kranse af blomster... Nu er jeg ikke på nogen måde blomsterdekoratør, men autodidakt blomsteramatør ;) Glæder mig til at se din festblomstring - og meget gerne forsøgene inden da!

Hjerteligst

Gro sagde ...

Hej søde Iben, du har helt ret!!! Det er også noget der tit popper op i forbindelse med mine børn specielt den ældste ;-) Man skal ikke være som alle andre! :-D
Så go girl, du har fat i det rigtige :-)

Kan du sige mig om der er nogen blomster som du kan anbefale til hår smykke? Min datter skal nonfirmeres sidst på måneden, og så skal jeg pyntes ;-)
Jeg glæde mig til at se hvad du finder på til det bryllup ;-)
K.Gro

Madam Bæk sagde ...

Man skal helt klart gøre, hvad man føler for, og ikke hvad andre synes.
Pøj pøj med i morgen :-)

Taghaven sagde ...

Iben, hvis jeg nogensinde skal giftes igen skal du lave den eneste pynt jeg skal bære! Jeg synes også det er cool når folk nægter at følge konventionerne - at nægte at blive en lille, gammel bedstemortype "bare" fordi man er i 90'erne er sejt. Men jeg må sige at jeg har det meget svært med statement-brillen.....på alle!

Nette sagde ...

Kære Iben

Et rigtigt dejligt og tankevækkende indlæg! Tak for det.

Sidder her og tænker på, hvornår jeg selv sidst har flyttet grænser. Det plejede jeg at gøre tit og ofte førhen ...... men ikke de sidste år. Kom også lige i tanker om, at når jeg har flyttet grænser i forhold til, hvad jeg tog på, er jeg ALTID blevet skubbet af andre. For tiden har jeg ikke rigtigt nogle "inspiratorer" omkring mig. Måske derfor. Det kræver drive at flytte såvel det små som det store.

Iben sagde ...

Kære Gro :) det jeg viser senere idag kan du sagtens bære og noget af det er lige til at gå til.

Kære Nette ... inspirationen starter hos dig selv, nu har jeg jo mødt dig, et dejligt menneske med karisma og varme, allerede der er du godt igang, så er det op til dig at mærke efter ... det lyder så .. øhhh ømt, men ikke mindre sandt :) ingen grund til at kopiere, men gøre det, som du selv syntes ..
Og inspirationen er jo alle steder på gader og stræder .. hvis jeg ser en pige med lilla hår og hun har " gjordt det til hendes eget" så kan jeg godt gå hen og sige til hende ´det er helt vildt flot til dig´ istedet for bare at kigge.
Som man siger ´hellere være en´ original end at være en kopi :) :) :)
For ikke så lang tid siden kom der en´af mine kunder hen og spurgte ( og det skal siges, at jeg "kendte" hende ikke sådan personligt)
´Må jeg ikke godt strikke en en bluse til dig ?´ .. jeg blev så overrasket, og sagde da også til hende at den havde jeg ikke set komme :):) Men, jo for dælen da :)
Super friskt af hende at spørge, og jeg har siden hen set noget af det som hun har strikket og hun er knald dygtig til det ... den glæder jeg mig til :) nå .. det var et side spring :)

Loppe sagde ...

SUPER SEJT IBEN !!!

Glæder mig til at se meget mere !!

Ha´en rigtig dejlig søndag

Knuuuuus
Loppe