søndag den 3. juni 2012

Blomster smykker


Der er ufatelig mange måder at lave blomstersmykker på, mulighederne er uendelige ..

Den lille grønne oasis dims, som ligger på bakken, er alletiders at bruge når man skal bruge blomster der knap er så holdbare.
Det der skal sørges for er, at hvis der bliver brugt blomster ude fra haven, så skal de gerne plukkes aftenen før, så de er godt vandmættet.
Den kan laves stor og ..ja næsten couture agtig eller lille og delikat, sød bla. at lave med en´ slags blomster og så helt tæt .. ligesom en lille hat :)
I denne her kan man sætte et bånd i, men den er også nem at få til at side fast med et par klemmer eller hårnål.
Hvis man sætter hårnåle få kryds, kan holde temmelig meget.




De næste smykker har jeg brugt noget man kalder ´kold lim´
Super at arbejde med, når man arbejder i friske blomster.

Her har jeg leget med tanken om ørering ( kan købes i Panduro ) der er en lille plade som der kan limes på.

Her har jeg brugt hjertegræs og lyserød brudeslør og et par perler.


Det sidste smykke er et armbånd, det er blade fra en nellike der hedder ´Apple tea´ meget yndig, fin pudderfarvet.


Uf uf, her ville jeg lige demonstrere hvordan det sidder på armen, man er hvis ikke i tvivl om at  DER ER INGEN VARME !!!


Der er mange måder at kunne sætte blomster i håret, og der er da ingen der siger at det skal være vildt kunstfærdigt, det kan også være et par enkle roser der er sat fast med et par klemmer.
Hvis det er et par enkle blomster der skal i håret, så er det igen vigtig at det er godt vandmættet og at man der hvor blomsten er skåret af, få viklet noget blomstertape rundt om, det sørger alligevel meget for at blomsten holder på vandet.









9 kommentarer:

Tante Tulle/ Anette sagde ...

Super fine blomstersmykker ! Virkelig søde, og godt fundet på. Læste lige dit indlæg om hvad der holder os tilbage - du har helt ret, jeg tænker selv samme tanke af og til, når jeg tropper op til fest med en blomst i håret og folk glor som om jeg var fra månen... jamen hvorfor? Det er da fint, og hvorfor ligne hinanden? Man skal turde være anderledes, og specielt hvis man har bare en snert kreativt i sig, så skal det altså ud. Jantelov eller ej. Alle hader den - de fleste holder den i live alligevel..

Hurra for dem, der tør og gør!

Malene sagde ...

hej..
det er da bare super flot.
lige et hurtigt spørgsmål.
er det koldlimen du bruger man kan købe i panduro og hvad hedder den (hvis ikke, hvor kan man så købe den)

- malene

Iben sagde ...

Lige præsis Annette, herhjemme er vi nu engang ikke særlig gode/ dygtige til at gå hen til hinanden og sige ´smuk kjole du har på´ ´hvor er den flot til dig´
Mærkeligt at livet kan ...bremses lidt ... på grund af jante loven, hvad er det der gør at vi lader os bremse !!!

Hej Malene
´Koldlimen/ blomsterlim´ er produceret af ´Oasis´, så du kan bestille den v. din lokale blomsterdekoratør.

Malene sagde ...

okay 1000 tak... kan du huske prisen. :)

Iben sagde ...

Hej Malene , det kan nok lidt forskelligt fra forretning til forretning, men i Frk. Iberis koster sådan en tube 99 kr. :)

Sussi.Sussinghurst sagde ...

blomsterfeer, det er hvad jeg kommer til at tænke på, når jeg ser dine kreationer.

TANTE GRØN sagde ...

Kære Iben.

Iben, du ER og BLIVER min blomstergudinde. Det er fantastisk, det du laver. Du blander haute couture, design m.m med blomsterkunst og din kunst er så befriende speciel og anderledes. Man vil kunne genkende en Iberis- ting blandt 10.000 andres og hvis der er nogen, der tør og gør, så er det DIG, søde Iben. Du har skabt dit helt helt eget kreative univers og det er unikt. Du er SÅ sej. Jeg ELSKER din hårpynt. Dit armbånd og dine ørenringe er fantastisk smukke.

Får virkelig abstinenser efter en tur til min yndlingsbutik.....

Knus fra en Ibenfan

Malene sagde ...

1000 tak iben :)

Iben sagde ...

Kære søde Tante, hvis der er nogen der forstår blomster sprog, så er det dig ..blomsterbarn :)
Du må snart kigge forbi :) :) :)