lørdag den 7. maj 2011

Syet rose


Lavede denne syet rose til en brud idag, den består af 2 slags roser, for at skabe dybden i den..og det er den mørke i midten og så bygget udaf lysere og lysere.

Og for dem der ikke er bekendt med fremgangsmåden, så er det at man skiller en masse roser ad, for at samle rosenbladende, 2 blade syet sammen med ståltråd... ja og dem kan I nok se skal være mange af, til at man tilslut samler dem alle sammen.


Sluttet af med hjerteranke rundt om






Og som sagt så er der rigtig mange fine pæoner i snit lige nu, hvis man vil tage lidt forskud på glæden eller man simpelthen ikke kan nænne at klippe dem man har ude i haven.....

Jo, jeg har ventet 5 år på at mine ville stå med fine knopper i år.. og den enkle stilk på hver plante, får lov til at blive stående  :)  :) :)







11 kommentarer:

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Det må være et kæmpearbejde at sy en rose, men hvor er den flot - gad vide hvordan hendes kjole så ud :)

TANTE GRØN sagde ...

Kære Iben,

hvor er det en smuk brudebuket. Så enkel og raffineret:o) Jeg bøjer mig endnu engang dybt i støvet over din blomster-kunnen:o) Hav en rigtig rigtig god Mors Dag idag, og jeg håber at din kærlige mand, står klar med et varmt fodbad og en gang fodmassage til dig iaften, når du endelig kan hvile de trætte ben og fødder.

Stort morgenknus fra morgenkaffedrikkeren

Loppe sagde ...

Iben altså, det er da håndværk så det VIL noget... Jeg plejer ellers at 'prale lidt' med at jeg 'kan sy hvad som helst' ... men okay, jeg kapitulerer...

Jeg kan ikke sy en rose som du kan...WAUW...

**Svinger min fjerprydede hat og bukker dybt, i respekt for dem fair lady**..

God arbejdsdag... håber den bliver travl men fantastisk !

Knus
Loppe

Tante Tulle/ Anette sagde ...

Ja det er et værre pillearbejde, men flot er det. Den er rigtig fin, specielt med afslutningen af hjerteranke. God Mors Dag ;-)

Mette sagde ...

Lækker brudebuket.. den er blevet en helt fantastisk farve :)

Lisbeth sagde ...

Hvor er det en smuk brudebuket du har lavet og et fantastisk håndværk! Det må være skønt at få sådan en bestilling engang imellem?
Sikke et flor af bonderoser du får i haven;)) Så er det skønt at skabe fornemmelsen med en stor buket indendøre!

Diana`s sagde ...

hej Iben ..hvor er den smuk din rose,,det har jeg faktisk aldrig selv prøvet,,hvad bruger du af tråd, 0,5? det kunne være jeg skulle prøve..måske prøve med mange af havens grønne blade i forskellige nuancer..go mandag aften..
Diana.

Iben sagde ...

Hej Lisbeth

Hver brudebuket har sin charme :)

Ha ha... MEGA stort flor, nå´, men med det tempo som de holder sig, så kommer jeg tilbage om ..skal vi sige 15 år !!!

Hej Diana

Ja, jeg mener at det er en 0.5, hvis jeg skal være helt ærlig, så er det noget tråd som jeg har købt for mange år siden, netop til formål som denne..og det var en STOR pakke :)
Det var en god ide med de grønne blade m.m. mulighederne er uendelige :) :) :)

Anonym sagde ...

Hej

Sikke en flot rose-buket..... undre mig over hvordan du får roserne til at holde sig flotte længe - når nu de ikke kan stå i vand?

Masanneck sagde ...

Hvor længe kan den stå hvor den stadig er smuk??! Taler vi timer, dage eller hvordan og ja jeg må bare sige som alle de andre den er skide flot

sabrina johansen sagde ...

Hej ibsen
Det er en super smuk syet roser.
Har et spørgsmål vedr. hvor mange roser der er gået til den ?